Běšiny Podzim 2012 Tak a je za námi další z očekávaných "závodních" srazů vozů Škoda v Běšinech. Za náš Historic Rallye Team se zúčastnily 3 posádky a to Já s novým navigátorem Martinem Jenišem s již tradiční Škodou 110R ala 200 RS, Zetka a Jíťa s také již tradiční Škodou Felicia 1,3 - jediná naše letošní posádka v Ladycupu a Pepa "Nováček" s Lubošem "Kyblíkem", kteří usedli do dosud v závodech neprověřeného stroje Škoda Fabia 1,4 Mpi. Další naše Lady cupové posádky Vendy a Míša bohužel nemohli jet, což je rozhodně škoda. Přípravy mého erka jsem nijak nepodcenil a zainvestoval jsem do repase motoru, a podvozku a částečně brzd a výfuku. Jediné co se nám nepodařilo úplně odstranit byl nedržící volnoběh motoru. Jako snad vždy, ani letos nás neminuly technické obtíže s naším 38 let starým závoďákem. První závada nastala již v pátek u Hotelu Rual při přejezdu na sprint, kdy po vypadnutí zajišťovací segrovky vypadlo táhlo mezi spojkovým pedálem a spojkovým válečkem. Toto jsme na místě rychle opravili a těšili se na sprint v Rohoznu. Během pátečního sprintu, mi asi ve 2/3 dráhy praskl svár na pedálu akcelerace a sprint jsem dojel na volnoběh. I tak to stačilo na 19. místo celkem a 14. místo ve skupině do 1400 ccm. Bohužel jsme neměli sebou náhradní pedál a museli jsme stroj odtáhnout do kempu a jet domů pro jiný pedál. To nás bohužel zdrželo natolik, že jsme nestihli noční bojovou hru, na kterou jsem se celkem těšil. V sobotu ráno jsme se rozhodli pro jízdu na slickách, takže jsme erko přezuli a nalili plnou nádrž benzínu. Následovali gratulace Zetkovi, který měl přesně v tento den své 37 narozeniny a pak jsem se já a Vendy, která se části srazu účastnila jako divačka, zúčastnili soutěže v kempu Železný škodovák, kde jsem skončil na 6. místě a Vendy v Lady cupu na 4. místě. Změřením hluku ve výfuku a našeho erka jsme docílili 119,4 Db, což stačilo jen na 4. místo. Natěšení jsme vyrazili do závodu o Pohár Škodateamu, kdy nás na RZ1 Úloh - Rajské znovu zradila technika a to tak, že ve 2/3 RZ nám spadlo z rozdělovače víko a auto přestalo jet. Přestože jsme na místě závadu hned opravili, ztráta byla kolem 90 vteřin, což nás katapultovalo na úplný konec startovního pole. Během této rychlo opravy jsem zavadil o kabel u alternátoru, který upadl a auto přestalo dobíjet. Zjistili jsme to až před RZ2 Koráb, kdy byl akumulátor zcela vybitý a auto nestartovalo. Závadu jsme opravili opět na místě a po roztlačení jsme se snažili baterku dobít chodem motoru. Těsně před startem jsme zjistili, že se motor nebezpečně ohřívá, ale již nebyl čas zjišťovat závadu. Odstartovali jsme s teplotou motoru 105°C a skončili s teplotou 120°C. Za cílem RZ jsme zjistili, že byla přepálená pojistka na ventilátorech chlazení. Pojistku jsme vyměnili, ale ztráta chladicí kapaliny, která vyvřela, byla již natolik velká, že se motor nedokázal zchladit pod 100°C. Museli jsem tedy zastavit ve Vílově, kde nám místní obyvatelé pomohli a poskytli nám několik litrů vody. Od této chvíle už nás žádné další závady nepotkali a závod jsme úspěšně dokončili s rezervou benzínu na asi 40 km. RZ2 + RZ3 jsme dokončili na 3.místě ve skupině N2 a RZ4 + RZ5 jsme dokonce v naší skupině vyhráli. V celkovém pořadí jsme dojeli na 8. a 10. místě, což mě velice potěšilo. Nebýt závady v 1.RZ, byl pohár doma i přes penalizaci 20 s za 2 sražené kuželky v retardérech. Večerní zábavu jsme si užili i když můj mitfára Martin odjel ještě před vyhlášením domů. Večer nás v hospodě navštívily další členky našeho teamu a to Věrka a Míša s dorostem Péťou a Pepčou. Přestože jsme neobdrželi žádné poháry ani diplomy, závody se mi líbili jak už dlouho ne a byl jsem s našimi výsledky spokojený. Asi půl hodiny po odjezdu Míši, Věrky, Pěpči a Pěťulky volali, že jsou v Klatovech a v autě je prázdná baterka. Nováček a Zetka, který jako jediný ještě nepožil žádný alkohol jim jeli Felinou na pomoc. Zjistili, že závadu na alternátoru na místě neopraví. Zetka (po pěti hodinách strávených při závodění v autě) rozvezl ženy a děti do jejich domovů a Nováčka nechal v Klatovech u nepojízdného auta. Ten se do odvážející Feliny už prostě nevešel. Po třech hodinách a cca 100 kilometrech se vrátili do kempu s baterkou, kterou dali přes noc na nabíječku. _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ Celkové výsledky členů našeho teamu: Nováček / Kyblík - 4. místo v P2, 50. místo celkově (Škoda Fabia 1,4 Mpi) Pajaskoda / Maty - 9. místo v N2, 55. místo celkově (Škoda 110 R / 1,4) Zetka / Jíťa - 12. místo v P1, 59. místo celkově (Škoda Felicia 1,3) Jíťa / Zetka - 15. místo v P1, 64. místo celkově (Škoda Felicia 1,3) 4. místo v Lady cupu Sprint: Pája - 19. místo celkově (Škoda 110 R / 1,4) Zetka - 28. místo celkově (Škoda Felicia 1,3) Jíťa - 30. místo celkově (Škoda Felicia 1,3) a 3. místo v Ladycupu ze 34. závodících ze 3. závodících _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ autor článku: Pájaskoda Dne: 25.09.2012