Běšiny Jaro 2011, aneb jarní tání zlepší sání Účast posádek Historic rallye teamu: St. č. 44 Vendy Strnadová - Pavel Placheta - Škoda 110R 1,4 /sk. N2, Lady Cup St. č. 54 Pavel Placheta - Vendy Strnadová - Škoda 110R 1,4 /sk. N2 St. č. 61 Míša Nová - Jiří Nový - Škoda Felicia 1,6 /sk. P2, Lady Cup St. č. 62 Josef Nový - Luboš Lenárd - Škoda 110R 1,1 /sk. N1 St. č. 52 Jitka Kvasničková - Zdeněk Kvasnička - Škoda Felicia 1,3 /sk. P1, Lady Cup St. č. 23 Zdeněk Kvasnička - Jitka Kvasničková - Škoda Felicia 1,3 /sk. P1 Tak jako před každým srazem škodovek v Běšinech i letos jsem nedočkavě odpočítával dny v kalendáři a asi 10 dní před datem 29.04.2011, tedy před začátkem srazu, jsem vytáhl erko ze stodoly, vyhnal pavouky, smetl silnou vrstvu prachu a vyrazil vyzkoušet jak erko pojede. Nijak moc nadšený jsem z výsledku prvního testu nebyl, a proto jsem se rozhodl motor trošku poladit. Postupně jsem vyměnil 3 karburátory, 3 rozdělovače, zapalovací kabely, měnil ventilové vůle a zkoušel a zkoušel do té doby, než jsem byl s výsledkem vcelku spokojený. Oproti podzimu jsme změnili kola a vyměnili jsme původní loukotě za jiné elektronové disky 5,5J -13 neznámého původu, z nichž dva se ale ukázali jako velmi problémové, neboť byly křivě odlité a házeli jako divé. Na každém kole i po částečném srovnání na soustruhu bylo kolem 200g závaží a toto závaží jsme ještě poztráceli cestou do Běšin. Nicméně s naladěním motoru jsem byl spokojený, ani s převodovkou nebyly žádné problémy, brzdy brzdily, světla svítily. Vypadalo to na dobře připravené auto pro závody. Poslední tréninky na Korábu vypadali slušně, auto jelo, brzdilo a slušně sedělo v zatáčkách. Ráno před odjezdem jsme zapakovali věci, nabrali do servisního Formana veškeré nářadí, spoustu náhradních dílů, jednu sadu suchých sliků na metalexových diskách a vyrazili směr Běšiny. Krom toho, že mi cestou odpadalo z erka veškeré vyvažovací závaží ze zadních kol, nebyla žádná jiná závada a úspěšně jsme dorazili do kempu v Běšinech a následně na technickou přejímku do Investelu v Klatovech. I zde bylo vše v pořádku a proto jsme zaparkovali erko v kempu a vyrazili s Formanem na nájezdy RZ. Při návratu z nájezdů jsme se zastavili u Vendy doma ve Svrčovci na večeři a vrátili jsme se do kempu v Běšinech. Tam jsme chtěli se zbytkem teamu posedět chvíli v hospůdce, ale byli jsme s Vendy bohužel jediní, kdo tam chtěl jít ( s vyjímkou Kyblíka, ten nezklame nikdy), proto jsme tedy vzali závodní erko a jeli nocovat k Vendy do Svrčovce. V sobotu ráno jsem chtěl ještě trošku poladit zapalování, protože erko začalo cestou domů nepříjemně vynechávat a škubat. Proto jsme vstávali poměrně brzy, abychom byli v kempu včas. Chtěl jsem vyzkoušet novinky v kempu a to měření stavu tlumičů a měření výkonu motoru na motorové brzdě. Během ranního ladění motoru se mi přihodila poměrně nepříjemná věc a to, že asi 1 km za Svrčovcem mi v závoďáku došel benzín. Naštěstí jsem si nezapomněl mobil a Vendy mě zachránila s kanystrem benzínu. Celé ráno jsem dumal, která kola nakonec na erko dáme, jestli sliky na sucho, nebo nízkoprofilové 13tky s hlubokým vzorkem, které ale slušně házeli, neboť prognóza počasí byla značně nejistá. Nakonec jsme nechali pneu s hlubokým vzorkem a pak už jsme vyrazili zpět do Běšin. V Běšinech jsem si nechal na erku změřit tlumiče, což nedopadlo zrovna slavně, LP tlumič byl po smrti a ostatním třem už do konce mnoho nezbývá. Pak následovala motorová brzda, na kterou jsem se hodně těšil, neboť jsem si myslel, že na takové stádo koní co mám v motoru, tam nebudou mít ani tabulku :-D. Naměřených 56 Kw - 75,73 PS a 103N.m. mě poněkud zklamalo, ale byl jsem rád, že tam alespoň nějaký koníci jsou. Následoval start do RZ1 - Luby- Lomec - Loreta, kdy jako první startovala Vendy. Při průjezdu touto RZ jsme zjistili, že retardéry máme v itineráři napsané úplně jinde, než ve skutečnosti byly a tudíž se půlka RZ musela jet na oči, neboť rozpis vůbec neseděl. Tato RZ se Vendy úplně nepovedla a i v retardérech nějaká kuželka odlétla. Nakonec byla Vendy ve výsledcích této RZ na 5. místě v Lady Cupu a na 69. místě v celkovém pořadí. Já jsem tuto RZ projel na 4. místě ve sk. N2 a na 13. místě celkově. Vše jelo jak má a svižným přejezdem jsme přijeli ke startu RZ2, což byl okruh u obce Kámen. Jako první jsem na okruh vyrazil já a už po prvních pár desítkách metrů začalo auto vynechávat a mě bylo zcela jasné, co se děje a nadával jsem si proč jsem tomu nepředešel. Asi po půl kole okruhu se ale auto zase chytlo a jelo jak má. Při projetí 1. kola okruhu jsem před sebou asi ve vzdálenosti 300 metrů uviděl našeho teamového kolegu Zetku a už jsem věděl, že bude problém s předjížděním na nepříliš široké silnici. Před druhým retardérem jsme Zetku dojeli a protože do zbytku kola nebylo kde předjet, musel jsem nalepen za ním na 5 metrů jet až do cíle, kde před cílovou fotobuňkou mě mírným přibrzděním a uvolněním místa pustil před sebe. Po projetí cílem jsem letmo přejel ukazatele v palubce očima a úplně jsem se zděsil. Na teploměru chladící kapaliny bylo 120°C a tlak oleje byl na 0. Chtěl jsem ještě dojet k časové kontrole, která byla asi 500 metrů za cílem do prudkého stoupání, ale motor už nechtěl a zastavil se definitivně 250 metrů před časovou kontrolou za cílem RZ2. Po shlédnutí stavu pohonného agregátu jsem musel konstatovat, že motor je zadřený, což mohl zapříčinit i patrně vadný termostat, který uzavřel chladicí okruh k chladiči. Nezbývalo než nahlásit odstoupení ze závodů a čekat na odtah. Vendy vyrazila pro Formana do Běšin a mě asi po 20-ti minutách odtáhli pořadatelé na laně mimo trať RZ do obce Kámen. Asi po 3/4 hodině jsem zkusil motor znovu nastartovat a k mému překvapení motor na několikátý pokus chytil. Vyrazil jsem tedy s erkem po ose do Svrčovce, kam jsem dorazil ve stejnou dobu jako Vendy s Formanem. Dali jsem si dobrý oběd, zapřáhli jsme erko za Formana a vyrazili k domovu. Po příjezdu domů jsme erko postavili do stodoly a vytáhli náhradníka „Pikaču“ - žlutou Škodu 110R s pohonem LPG. Vyměnili jsme na ní karburátor s nadějí, že se mi podaří, aby jela i na benzín, ale nepodařilo se. Pikaču jel zase pouze na plyn. S Pikaču jsme dorazili do Běšin, pokecali s ostatními členy teamu u chatky a šli do hospůdky na pivko a na promítání filmu ze srazu. Nakonec se zábava velmi dobře rozjela a i když kapela přestala hrát, nepolevili jsme a udělali jsme si se skalními účastníky srazů v Běšinech a s ředitelem Romanem zábavu sami vlastními silami a hlasy. Jedním slovem bylo to Náááárooočnýýýý!!!!!!!! Spát se šlo až k ránu a po pár hodinách spánku jsme vyrazili nejprve na auto-moto burzu do Klatov k Investelu a následně do Malonic na dvouproudý sprint. Byl jsem vcelku zvědavý jak si Pikaču na plyn povede mezi závoďáky a tunery a nebyl jsem vůbec zklamaný. Bylo z toho krásné 2. místo v Lady Cupu pro Vendy, což jsme nečekali. A nyní celkové výsledky všech členů našeho teamu v jarním zápolení v Běšinech: O jarní pohár Škodateamu: Zdeněk Kvasnička - 7. místo v P1, 44. místo celkově Josef Nový - 4. místo v N1, 45. místo celkově Jitka Kvasničková - 12. místo v P1, 69. místo celkově 5. místo v Lady Cupu Míša Nová - 7. místo v P2, 71. místo celkově 6. místo v Ladycupu Pavel Placheta a Vendy Strnadová nedokončili pro technickou závadu na RZ2. Sprint: Pavel Placheta / Pája - Zdeněk Kvasnička / Zetka - Josef Nový / Nováček - Vendy Strnadová - 2. místo v Ladycupu Míša Nová - 4. místo v LadyCupu Jitka kvasničková - Takže zase na podzim na posledním srazu bez Fridexu 2011 :-) . Dne: 13.05.2011 Autor: Pája