Běšiny Podzim 2011 aneb 20. sraz škodateamu - přípravy a cesta na sraz Již od posledního jarního srazu, kdy jsem bohužel nedokončil RZ2 pro technickou závadu (zadření ojničního ložiska na 3.válci) jsem se těšil jak si vše na podzim vynahradím s opraveným motorem. Bohužel z nedostatku času a financí jsem opravu motoru na závodním erku musel odložit a nezbylo nic jiného, než začít řešit s čím vlastně na ten jubilejní 20.sraz škodateamu pojedem. Vzhledem k tomu, že bylo již dlouho před srazem všeobecně známo, že jednou z připravovaných RZ bude Čínovský okruh, varianta, že bychom s Vendy jeli na sraz jen jako tuneři vůbec nepřipadala v úvahu. Čínov jsem si nemohl nechat ujít za žádnou cenu. Zbývaly tedy následující varianty - jet se závodním erkem s mírně upraveným motorem z Favorita, který je namontován ve žlutém tréninkovém erku. Bohužel i tento motor vykazoval určitou závadu a tou bylo časté přehřívání z dosud nezjištěných příčin. Další variantou byl sériový motor z erka, který by mohl být namontován do závoďáka, ale pro původní stav motoru by to mohla být také jeho poslední jízda. Pak přicházel v úvahu ségry Favorit r.v. 1992, který potřeboval malou opravu brzd a v poslední řadě náš rodinný kombík Škoda Felicia 1,6 LPG, na kterém se divně klepavým zvukem ozývá jeden z pístů. Vskutku těžký výběr. Naštěstí se na nás usmálo „štěstí“ v posledním týdnu před srazem, kdy jsme dostali nabídku zapůjčit si krásnou bílou Škodu Octavii 1,8 20V SLX r.v. 1998 na celý víkend. Pro oktávku jsem vyrazil v pátek ráno autobusem a již tato cesta nedopadla přesně podle mého plánu. U Plzně jsme museli s autobusem zastavit v koloně aut u dopravní nehody, kde jsme se zdrželi asi 15 minut a tím pádem jsem nestihl další přípoj z Plzně na K. Vary, který mi o 5 minut ujel. Po 90ti minutovém čekání na nádraží v Plzni jsem pokračoval dalším spojem do K. Varů. Ani při této cestě mě ale štěstí příliš nepřálo a kousek před cílem mé cesty v Doubí došlo k dopravní nehodě autobusu, ve kterém jsem cestoval, s dodávkou a autobus nemohl pokračovat dále v jízdě. Musel jsem tedy telefonicky změnit místo převzetí oktávky a pak už jsem konečně vyrazil do Svrčovce pro Vendy. Po cestě se již nic zvláštního nepřihodilo, zkoušel jsem si jak oktávka sedí na zimákách v zatáčkách, jak zrychluje a brzdí. První dojmy nebyly nijak radostné. Auto s předepsaným výkonem 92 Kw se plížilo, že jsem si myslel že mám zataženou ruční brzdu a ještě mě někdo tahá za zadek zpátky. Auto začalo trochu zrychlovat až od 4000 ot/min., což se zase velmi nepříznivě projevovalo na spotřebě, kterou ukazoval palubní počítač. S brzdami jsem byl naprosto spokojený, kotoučové brzdy na všech 4 kolech fungovali bezchybně. V zatáčkách se oktávka chovala tak jak jsem od ní očekával, tedy žádné překvapení ani pozitivní, ani negativní. V pátek v 13:15 hodin jsem konečně dorazil do Svrčovce a po krátkém obědě jsme s Vendy vyrazili na administrativní přejímku. Ze Svrčovce jsme vzali ještě náš doprovodný vůz Škodu Felicii LPG, se kterou jsme měli v plánu najet si RZ. Kolem 13:45 jsme konečně dorazili do kempu v Běšinech. pokračování v druhém článku :-) ------))) Běšiny podzim 2011 aneb 20. škodovácká megapařba autor článku : Pája Dne : 22.10.2011