Běšiny Podzim 2010, aneb jak jsme neměli kliku Velkou změnou v našem teamu pro podzimní závody v Běšinech je výměna mého letitého mitfáry Pepana, který se mi na navigování již vybodnul, za o několik generací mladší a pohlednější spolujezdkyni Vendy. Jelikož Vendy dosud neměla vůbec žádné zkušenosti s aktivní účastí na závodech a navíc jsme se rozhodli, že kromě navigace zkusí i jet Ladycup, začali jsme trénovat se závoďákem již několik týdnů před srazem. Jelikož Vendy nikdy neřídila auto s pohonem zadní nápravy ani v normálním provozu, nechtěli jsme to ponechat náhodě. Bohužel již při první vyjížďce nám prasklo těsnění pod hlavou a domů jsme dojeli potupně na laně. Sundáním hlavy motoru bylo zjištěno, že je prasklé nejen těsnění, které bylo speciálně tenčí než sériové, ale že někam do bloku motoru zapadl ulomený kousek štelovacího šroubku na vahadle a přesahy vložek se mi rovněž nijak nezdály. Následovala tedy rozborka motoru spojená s novým usazením vložek, výměnou rozvodů a výměnou těsnění pod hlavou. Bohužel jsem již neměl jiné těsnění než originální na favorita a proto jsem musel použít toto. Tím se nám po zkompletování motoru snížil kompresní poměr na válcích z 13 na 9, což pak bylo samozřejmě i značně znát na výkonu motoru, který se podstatně snížil. Po opravě motoru jsme najeli pár stovek km, aniž by se na autě projevila jakákoliv závada. Dva dny před srazem jsem se dozvěděl od V. Horna st., že V. Horn ml. zkouší nové palivo do jeho závodní škody 110LS a to bioethanol s benzínem. Samozřejmě jsem to musel také zkusit a tím se stalo, že auto začalo ukrutně cukat a téměř přestalo jet. Následovalo tedy v předvečer srazu kompletní vypuštění nádrže a krátká zkouška na čistý benzín, kdy se vše jevilo v pořádku. V den odjezdu na sraz ale auto jelo opět velmi trhavě a velmi špatně reagovalo na plyn. Nicméně jsme přískoky dorazili až do kempu v Běšinech na administrativní přejímku. V kempu jsem pak zkusil vyměnit karburátor, ale to už motor nešel ani nastartovat. Následovala zpětná montáž původního karburátoru a vyrazili jsme na tech. přejímku do Investelu v Klatovech. Po několika stovkách metrů se nám ale závoďák zastavil a už nechtěl nastartovat. Museli jsme jej tedy zapřáhnout na lano za doprovodný vůz a dotáhnout jej na technickou přejímku. Přejímka proběhla v pořádku, auto jsme protlačili i přes zkušebnu účinnosti a souměrnosti brzd a jeli jsme se servisním vozem najíždět RZ Úloh – Rajské. Po napsání rozpisu jsme znovu zapřáhli závoďáka za servisní vůz na lano a vyrazili jsme domů. Následoval noční servis, kdy bylo vyzkoušeno několik karburátorů až nakonec byl použit karburátor z Matyho rodinného vozu Š 120 „babičky“. Použitím tohoto karburátoru se opět trochu snížil výkon motoru, ale alespoň to jelo a tak jsme ráno vyrazili zpátky do kempu v Běšinech. První etapa závodu proběhla v naprostém pořádku a hezky jsme si zazávodili. Jedinou závadou byla zadřená ložiska v alternátoru, kterou jsme rychle odstranili při příjezdu do kempu mezi první a druhou etapou výměnou alternátoru a vyrazili jsme do druhé etapy. Bohužel na přejezdu za Strážovem nám prasklo lanko akcelerátoru, tak nešťastně, že již nešlo použít a náhradní jsme neměli. Předělal jsem tedy ovládání plynu na ruční ovládání pravou rukou a takto jsme dojeli až na start 4. RZ ve Kdyni s 10-ti minutovým zpožděním. Zde jsme se ale dozvěděli, že jsme přijeli již příliš pozdě a že na stratu již nejsou žádní pořadatelé, kteří by nás odstartovali do 4. RZ. Opravili jsme tedy lanko na plyn tím, že nám Maty přivezl do Kdyně novou strunu a vyrazili jsme ke startu RZ 5. Zde ale již rovněž pořadatelé balili a tedy jsme neodstartovali ani do této RZ. Byli jsme z toho oba velmi zklamaní. Ale co se dalo dělat. Alespoň jsme si spravili chuť při večerním vyhlašování výsledků, kdy jsem obdržel diplom za 2.místo v nejhlasitějším výfuku a v neděli pak Vendy získala diplom za 3.místo ve sprintu Ladycupu bez rozdílu obsahu motorů. Celkové výsledky našeho teamu jsou tedy následující. Ve skupině Celkově Lady cup Skupina Jméno ---------------------------------------------------------------------------- 9. 49. --- N2 Nováček 14. 65. --- N2 Zetka 15. 66. 4. N2 Vendy 5. 73. 6. P1 Míša 16. 76. --- N2 Pajaskoda Dne: 20.11.2010 Autor: Pája *Zetka