Běšiny Jaro 2010 okem Pájy z Historic rallye teamu Tak už je to zase za námi a můžeme se těšit na další podzimní sraz všech příznivců starších škodovek, mezi něž samozřejmě celý náš team patří. Letošní výprava do Běšin nebyla sice co do počtu účastníků z řad našeho teamu rekordní, ale zato se nám rozrostl počet soutěžních vozů a posádek. Letos jsme startovali v počtu 5 vozů a 6ti soutěžních posádek, z toho byly 2 vozy škoda 110 R, 2 x škoda Favorit a 1x škoda 105 LR-Style. Posádky , které startují pravidelně na vozech škoda 110 R a škoda 105 LR-Style netřeba jmenovat, pouze se zmíním o nově sestavených ryze dámských posádkách s vozy Škoda Favorit. Škoda Favorit r.v. 1989 si vybrala za své soutěžní vozidlo posádka Michaela Nová s mitfárou Jiřinou Šťastnou, která si vyzkoušela poprvé atmosféru v závodním voze na tratích RZ a úspěšně svůj vůz dovedli až do cíle soutěže. Druhý Škoda favorit Black line r.v. 1994 pilotovala posádka Radka Šimková s mitfárou Ivanou Číšeckou. Radka si poprvé vyzkoušela RZ v roli řidiče a pro Ivanu to rovněž byly první závody, kterých se aktivně zúčastnila.I tato posádka úspěšně dorazila s nepoškozeným strojem až do cíle celého závodu. Zbytek našeho teamu až na jednu výjimku (mě) projel všechny RZ bez technických závad a závažnějších řidičských chyb, které by měli za následek poruchy či neplánované úpravy karoserie. Jako již tradičně jsem si smůlu za celý team vyžral já. Přestože jsem přípravu nijak nepodcenil a s autem jsem začal jezdit již 3 týdny před srazem, technické problémy se mi opět nevyhnuli. Během příprav na Běšiny jsem stále dolaďoval brzdy, zkoušel karburátory a provedl několik nepodstatných úprav z nichž jedna mě málem stála konec ježdění před 3. RZ. Jednalo se o výměnu nádobky s chladicí kapalinou ze škody Octavie od které mi praskla hadice. Naštěstí i díky všímavému okolí jsme závadu odhalily včas a ještě před startem se mi ji podařilo opravit izolační páskou. Další závada se nám začala projevovat během třetí RZ, kdy auto ve vysokých otáčkách v tahu do kopce začalo vynechávat. V domnění, že jsem motor asi trochu přetočil a rozdělovač nestíhal jsem tomuto malému pochybení nevěnoval žádnou zvláštní důležitost a protože se závada během přejezdu na RZ 4 již neprojevila, doufal jsem že vše bude O.K. Po odstartování do 4.RZ jsem ale ihned po startu zjistil, že nic O.K. není. Motor vynechával celou dobu, škubal a v podstatě se nám dařilo jet max. do 2500 otáček a to ještě s vynecháváním. Jelikož jsem během výletní jízdy po RZ 4 měl dostatek času přemýšlet o závadě, přehodnotil jsem původní diagnózu na ucpaný palivový filtr, který jsme ihned po dojezdu do časové kontroly vyřadili z provozu a nahradili jej průchozí hadičkou. Tato diagnoza byla správná a auto jelo zase jako předtím. Ve vymontovaném benzínovém filtru byly viditelné usazeniny nějakého svinstva, které mělo strukturu jemného písku, které filtr téměř ucpali a tím velmi výrazně omezili přívod benzínu k motoru. Tato závada nás stála cca 40 vteřin a tím jsme se v pořadí na 4 RZ propadli až na závěr startovního pole. Po závodech jsem koupil nový filtr a namontoval jej zpět na původní místo do palivového systému vozu. Celkové výsledky našeho teamu jsou tedy následující. Ve skupině Celkově Lady cup Skupina Jméno ---------------------------------------------------------------------------- 11. 38. --- N2 Pajaskoda 17. 61. --- N2 Nováček 20. 67. --- N2 Zetka 8. 72. 5. P1 Míša 9. 79. 7. P1 Radka 10. 80. 8. P1 Ivana Po vypitém kalichu hořkosti ze zklamání nad ztraceným pořadím jsme se probudili do krásného nedělního rána. Jelikož nám veškerá technika fungovala, vyrazili jsme všichni na sprint do Malonic. Zde už jsem si trochu zvedl náladu umístěním v této disciplíně, kdy jsem se umístil na 2. místě ve skupině N2, 3. místě ve skupině do 1400 ccm a 7. místě celkově. Dalším bodujícím vozem na sprintu byla Míša s Favoritem, která se po té co se Tadeáška sama dobrovolně vyloučila z Ladycupu dostala na krásné 3. místo v Lady cupu, a 33 místo celkově. Na Radku zbylo bramborové 4. místo v Ladycupu a 34. místo celkově. Dne: 11.05.2010 Autor: Pája