MČR ve slalomu Kdyně 10. 5. 2014 Tak jako každoročně jsme si nemohli nechat ujít domácí slalomový závod na vrch Koráb u Kdyně. Účast našeho teamu byla sice slabší než obvykle, ale i tak jsme si my, co jsme se zúčastnili, závod pěkně užili. Z celého našeho teamu jsem se účastnil pouze já Pája (pajaskoda) a můj synovec Pája (pájka). Pro mne to byl test našeho velkého rodinného sedanu Škoda Octavia 1.8 T a pájka jel s osvědčeným závoďákem Škoda 110 R v barvách škody 200 RS. Původně chtěl pájka jet se svým "novým" vozem Škoda Rapid 130, r.v. 1984, který pořídil 6 dní před závody od jiného člena našeho teamu Pepy (nováčka). Přestože jsme na Rapidu pracovali a několik mušek i vychytali, hlavní mouchu, kterou byl slabý výkon motoru, v tak krátké době odstranit nešlo. Erko, na němž byla krátce před slalomem vyměněna převodovka, jsme začali připravovat až den před slalomem a vše se zdálo být v pořádku. Odhalili a opravili jsme jeden uvolněný kontakt na alternátoru, díky kterému nešlo dobíjení akumulátoru a erko jsme měli za připravené. Horší to bylo s mojí Octavií, na níž jsem asi 5 dní před slalomem objevil závadu, že nejede na benzín a ve vysokých otáčkách ani na LPG, protože se v režimu otáček nad 5500 ot/min přepíná zpět z LPG na benzín. Diagnostika elektroniky neobjevila žádnou závadu a proto jsme další diagnostiku svěřili odbornému servisu, kde bylo zjištěno přidřené palivové čerpadlo a nečistoty v benzínu. Octavii jsem přivezl ze servisu v pátek odpoledne doslova několik hodin před slalomem a nejprve jsme demontovali, rozebrali a řádně vyčistili palivové čerpadlo, vyčerpali z nádrže všechen benzín a nádrž vyčistili. Po opětovném složení a namontování čerpadla a nalití nového benzínu se zdálo, že vše funguje jak má a s tím jsem také vyrazil ráno na závod. Pro mě slalom začal již v 7:00 hod neboť jsem pomáhal s technickou přejímkou techickému komisaři Honzovi J. Od 9:30 začali dvě cvičné jízdy, při nichž se opět projevovala závada na palivovém čerpadle na Octavii, kdy motor vlivem nedostatku benzínu v motoru vynechával a kuckal. Proto jsme ještě před 1. ostrou jízdou provedli výměnu palivového čerpadla za jiné, pro které jsem musel zajet domů. V tréningových jízdách mělo podobný problém i závodní erko, které po ostrém průjezdu zatáčkami také vynechávalo vlivem nedostatku benzínu. Tuto závadu jsme se pokusili po 1. tréningové jízdě odstranit dotankováním paliva v domnění, že malé množství benzínu v nádrži způsobuje odlévání benzínu od výtokového hrdla z nádrže do motoru a když ani to nepomohlo, tak jsme po 2. tréningové jízdě vyměnili zanesený palivový filtr a závada byla odstraněna. Zbytek závodu, tedy 3. ostré jízdy již Octavie jela bez nejmenších technických problémů, pouze jsem si musel zvykat na nepředvídatelné chování spojky Haldex, která připojovala pohon zadní nápravy, neboť v některých zatáčkách, kde Haldex nesepnul, jsem se v nedotáčivém smyku hrnul předkem ze zatáčky do příkopu a v jiné zatáčce, kde Haldex sepnul mě zase málem předběhla zadní část vozu v přetáčivém smyku. Pájka s erkem odjel 1. měřenou jízdu a na kopci za cílem jsme zjistili, že nám na erku z převodovky teče olej tak vydatně, že jsme za sebou na silnici nechali souvislou olejovou čáru. Kontrolou převodovky bylo zjištěno, že jsou v ní dva otvory v oblasti diferenciálu. Jeden v její spodní části u výpustného šroubu a druhý v pravém boku. Patrně došlo během jízdy k uvolnění nějaké součástky v diferenciálu, která si chtěla udělat cestu z převodovky ven. Z kopce dolů jsme s erkem sjeli pomalu bez motoru a i tak jsme se v půlce kopce zastavili se zablokovanými zadními koly, kdy s autem nešlo pohnout ani dopředu ani dozadu. Po chvilce cloumání s autem se kola zase odblokovala a erko dojelo až do servisní zóny pod kopcem. Zde jsem vypustili zbytek oleje, zabezpečili další možný únik oleje z převodovky omotáním převodovky savými hadry a protože ke klasifikování ve slalomu byly nutné minimálně 2. ostré jízdy, s takto provizorně "opraveným" vozem a se strachem, že zůstaneme stát v půlce kopce se zablokovanými koly, jsme vyrazili na druhou jízdu, která byť ve výrazně volnějším tempu proběhla bez závad a rovněž tak i sjezd zpátky do servisní zóny. 3. jízdu jsme již s erkem vynechali. Nakonec takto provizorně "opravené" erko dojelo po závodu po ose v pohodě až domů. I přes prožité příkoří s technikou se pájkovi povedlo s erkem vyhrát 1. místo v kategorii Juniorů s vozy o objemu motoru do 1600 ccm a já jsem s octavií skončil celkově na 24. místě z 67 startujících a na 13. místě v nejvíce obsazené kategoriri L6/V5 - vozy s tuningovou úpravou bez rozdílu objemu motoru, kde startovalo celkem 37 vozů. autor článku: Pájaskoda Dne: 26.05.2014