Běšiny Podzim 2013 aneb poslední sraz bez fridexu -------------------------------------------------- Po spuštění registrace na sraz škodovek v Běšinách to u našeho teamu vypadalo velmi nadějně, neboť jsme měli do závodů zaregistrovánu jednu "tuningovou" posádku Matyho s Irenou a Matyášem. Překvapivě sedm soutěžních posádek a to: 1/ Nováčka s Kyblíkem a Škodou Rapid 136 2/ Míšu Novou se Škodou 110R 3/ Hojdyse s blíže neupřesněným vozem zn. Škoda 4+5/ Jíťu a Zetku se Škodou Felicií 6+7/ Pajaskoda a Vendy se Škodou 110R. Z toho je zřejmé, že dvě posádky byly registrovány zároveň jako Lady cupy, takže to vypadalo, že náš tým bude na startovní listině k nepřehlédnutí. V den "D" tedy 27.9.2013 ale do kempu v Běšinech dorazili pouze dvě soutěžní posádky a to já (Pajaskoda) s Vendy, Jíťa se Zetkou , "tuningová" posádka rodina Jenišů a mechanik Pájka. Důvody takové redukce účastníků srazu z řad našeho teamu zde nechci ani uvádět, natož komentovat. Začneme naší přípravou na závody v Běšinech, které pro mne jsou již něco jako kultovní záležitost. Vůz Škoda 110R ala 200RS jsem asi týden před srazem vytáhl ze stodoly a po zkontrolování potřebných náplní a dotažení a nahuštění kol jsem s tímto autem odjel asi 100 km. Vše na autě fungovalo, takže seznam věcí k opravám a úpravám, nebyl nijak obsáhlý a proto jsem si na tyto opravy a úpravy vyhradil den 26.9.2013 odpoledne. Po menších úpravách jsem se dostal ke kontrole brzdového systému, který do té doby fungoval bezchybně a k mé spokojenosti. Zjistil jsem, popraskanou vnější část brzdové hadice u PP kola. Na funkci to sice nemělo vliv, ale řekl jsem si, že ji preventivně vyměním. Nakonec z toho byla poloviční generálka brzd s výměnou, brzdové hadice, trubky, válce a posilovače brzd a tedy práce na několik hodin. Ani po opakovaném odvzdušnění se mi ale nepodařilo docílit takového brzdného účinku jaký byl před opravou a na technickou přejímku jsem odjížděl s dost nejistým pocitem, neboť brzdový pedál brzdil opravdu velmi nízko a ještě měl takový nepříjemně gumový doraz. Nicméně na přejímce auto prošlo včetně zkoušky brzd bez problémů a smířil jsem se s tím, že brzdy holt nebudou takové na jaké jsem byl zvyklý a že s tím budu muset při jízdě počítat. Další závada, která nás potkala mezi přejímkou a startem do závodů byl nefunkční přepínač směrových světel, takže jsme po celou dobu museli jet bez blinkrů. V pátek večer jsem se já a Pájka podívali na autokino, které jsem dokoukal ale sám, protože Pájka v autě usnul už v půlce filmu. Sobotní dopoledne v Běšinech patří tradičně soutěžím, očumování přítomných aut a pro mne i většinou nákupem nějakého "naprosto nezbytného"dílu na erko. Nejinak tomu bylo i nyní a posádky Já (Pajaskoda) s Vendy a Maty s Irenou a Matyáškem jsme se zúčastnily hned dvou soutěží a to Bath Rally neboli slalomová jízda na čas ve vaně na kolečkách a soutěže o nejhlasitější výfuk. V Bath rally jsme s Vendy skončili celkově na 4. místě a Maty s Irenou a Matyáškem na 21. místě. V soutěži o nejhlasitější výfuk jsem se skromnými 113,7 Db skončil na 7. místě a Maty se 107,6 Db. na 11.místě. Samozřejmě nemohl chybět ani nákup naprosto nezbytného dílu na moje erko. Dokonce jsme se po cca 6 měsících dočkali vyšití jedné ze dvou objednaných mikin u Romana Schavela. :-D Konečně se v sobotu v poledne odstartovalo do závodu o Pohár škodateamu a po sprintu v Rohoznu jsme museli ve Strážově udělat malou tříminutovou technickou zastávku, neboť auto začalo brzdit tak, že hrozilo že bude brzdit i když řidič nebude brzdu vůbec používat. Závada byla rychle na místě odstraněna, neboť jsem s ní počítal a byl jsem na její opravu dobře připraven. Pak jsme pokračovali k 1.RZ v Křenicích již opět se sníženým účinkem brzd. RZ 1 byla bez problémů, krom toho, že šla hůře řadit druhá rychlost. Řekl jsem si, že koupím převodový olej, jehož množství jsem před Běšinami nezkontroloval a snad se to už nebude zhoršovat. Vzhledem k délce přejezdů nám ale nestačila ani plná nádrž a tak jsme museli před RZ 2 ještě dotankovat a proto již na dolití převodového oleje nebyl čas. Olej jsme dolili mezi RZ 2 a 3, kdy se řazení dvojky ještě více zhoršilo a podřadit z trojky na dvojku již vyžadovalo několika vteřinové snažení. Po dolit oleje do převodovky se již řazení dále nezhoršovalo a tak jsme prostě začínali podřazovat o několik vteřin dříve, aby jsme to na Korábu před zatáčkami vůbec stihli. Na 3 RZ se projevila další závada a to vytřesené a ztracené šrouby, které drželi zámek levých dveří a tím pádem nám dveře nedrželi zavřené a musel jsem je v zatáčkách držet jednou rukou, aby se mi neotevírali, což právě v zatáčkách mírně komplikovalo řízení auta a trochu mne to brzdilo, což bylo na výsledném čase dost znát. Po RZ 3 jsme závadu provizorně opravili a dveře držely zavřené. Na 4 RZ se projevila další závada na ovládání spojky, kdy praskl zajišťovací kroužek ovládacího táhla spojkového válce a toto táhlo mi vypadlo, díky čemuž spojka nešla vypnout. RZ jsem tedy dojel bez spojky a po dojezdu do cíle jsme v obci Kámen závadu během několika málo minut s pomocí Petra Šlegla st., který poskytl drát a kleště, provizorně opravili a Vendy už tedy RZ 4 absolvovala s plně funkční spojkou. Po dojezdu do cíle 4. RZ jsme se vydali se svítící rezervou stavu paliva do cíle celého závodu v Běšinech, kam jsme na poslední decilitry benzínu dojeli a při další cestě z Kempu na benzínku vzdálenou asi 3km od kempu už jsem dojel tak, že posledních 200 metrů k benzínce mi motor zhasnul a ke stojanu jsem dojel setrvačností. Do cíle v běšinském kempu jsme tedy dojeli s rezervou benzínu na 3 km. Jinak RZ byly dobře připravené až na můj vkus velmi utažené retardéry na RZ 1,4 Křenice, které nesedly zejména Vendy, kterou trestné body za sražené kuželky v retardérech odsunuli ze 3. místa v Lady cupu na místo páté. (18 kuželek je fakt dost :-)))))))))) Naše "tuningová" posádka Maty, Irča a Matyášek si taky vybrala svůj díl smůly, když v Matyho škodovce začal mizet olej z motoru a objevovat se v chladící kapalině během velmi dobře připravené spanilé jízdě tunerů s překrásným výhledem na šumavská panoramata. V sobotu večer bylo promítání videoklipu ze srazu a po něm následovalo vyhlášení výsledků, při kterém byla z našeho týmu oceněna pohárem pouze Jíťa za 2.místo ve sprintu v Lady cupu. Pak už následovala zábava v podobě Rockotéky, při které jsme vydrželi až do ranních hodin. _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ Celkové výsledky členů našeho teamu jsou tedy následující: Sprint: ------ Pajaskoda Š 110R - 1400 36. místo z 59 ve skupině 2 (do 1400 ccm) celkově 60 ze 112 Zetka Š Felicia 1,3 45. místo z 59 ve skupině 2 (do 1400 ccm) celkově 74 ze 112 Jíťa Š Felicia 1,3 47. místo z 59 ve skupině 2 (do 1400 ccm) celkově 79 ze 112, 2. místo v Lady cupu Vendy Š 110R - 1400 55. místo z 59 ve skupině 2 (do 1400 ccm) celkově 89 ze 112, 4. místo v Lady cupu Maty Š 120LM 1,2 17. místo z 29 ve skupině 1 (do 1200ccm) celkově 96 ze 112 Závod o pohár škoda teamu: ------------------------- Pajaskoda 4. místo ve skupině N2 a celkově 28. místo z 68 Zetka 12.místo ve skupině P1 a celkově 49. místo z 68 Jíťa 4. místo v Lady cupu a celkově 57. místo z 68 Vendy 5. místo v Lady cupu a celkově 58. místo z 68 _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ Tak takové tedy byly podzimní Běšiny 2013 pro Historic rallye team. autor článku: Pajaskoda Dne: 06.10.2013