Zde bych chtěl pohovořit o našem závodním týmu. Jeho název je HISTORIC RALLYE TEAM Tým tvoří 3 závodní vozidla: Škoda 105 L - přebudovávaná na Škoda 130LR s motorem Š120L. Škoda 110 R téměř v originálním stavu s motory Škoda 110R a Škoda Favorit 135 Škoda 110 R ala Š 200RS s motory 1,4 Fabia a 135 Favorit. K vozidlu Š 130 LR patří posádka Zdeněk Kvasnička (Zetka) jako řidič, Jitka Kvasničková (Jíťa) jako první navigátor a Jakub Hojda (Hojdy´s) jako druhý navigátor. Tato posádka s tímto vozidlem už má za sebou několik úspěšných startů při srazech v Běšinech u Klatov. Druhé zmíněné auto Š 110R, řídí Josef Nový (Pepa) a Luboš Lenárd (Kýbl) je navigátor. Rovněž tato posádka je již zkušená ze závodů na srazech v Běšinech, kde si kromě tohoto vozu vyzkoušela jet jeden závod i s rodinným vozem Škoda Octavia TDI (r.v. 2003). - to byl mazec :-) Další Š 110 R alá Š 200RS patří posádce Pavel Placheta (Pája) řidič a Josef Lankmajer (Pepan) navigátor. Toto vozidlo je a snad i nádále bude využíváno na všechny druhy závodění, tedy slalomy, sprinty, závody na sněhu, a samozřejmě rallye. Toto vozidlo začalo být využíváno na závody od podzimu 2005, kdy se poprvé představilo na srazu v Běšinech. Troufám si říci, že tato posádka má z našeho týmu největší zkušenosti se závoděním, což se projevuje i na výsledcích – většinou. :-) Dálší vozidlo Š 110R s pohonem LPG, které v současné době má využití jako tréningové a zajížděcí vozidlo pro závodní motory, má následující úpravy : 5°převodovka, stálý převod 4,22, nápravy ze Škody 120M, motor ze Škody Favorit 90 PS.Alu kola Apollo 5J-13s pneu 175/65-13, vylepšené topení a ventilace. Toto vozidlo zatím zajíždí Pája a je využíváno pro celoroční provoz. Toto vozidlo mělo svoji premieru na podzimním srazu 2008 v Běšinech. Mezi vozidlo, která byla mnou v minulosti využívána pro závodění a v současné době již těší nové majitele patří Škoda 105L, která prošla neuvěřitelnými přestavbami za dobu téměř 10ti let, kdy ji vlastnil Pája. Například ze sériové Škody 105 se postupně stávala Škoda 105 s alternativním pohonem LPG, Škoda 120LS - LPG, Škoda 120 GLS - LPG s 5° převodovkou. Poté následovala výměna motoru ze Škody Favorit 136, dále výměna zadní nápravy za löbro a 5°převodovku se stálým převodem 3,9, zase zpětná výměna zadní nápravy za vlečenou a zpětná výměna převodovky za 5°převodovku se stálým převodem 4,22. Dále výměna motoru za motor ze Škody 136 Rapid, tovární úprava Sprint tohoto motoru na 75 PS, další úprava tohoto motoru zvětšením vrtáním na objem 1,4 L cca 85 PS, dále výměna motoru za motor favorit inplantovaný ze strkcrossového speciálu o výkonu cca 90 PS, plynokapalinový podvozek Kayaba, rozšíření náprav distančními podložkami, použití Alu kol Meteor a mnoho dalších úprav a přestaveb. S tímto vozidlem jezdily od podzimu 1997 do 25. 6. 2007 posádky Pája - Stanislav Jelínek, Pája - Radka Šimková . Toto vozidlo se například 2x zúčastnilo Rallye pravidelnosti historických vozidel a bylo z toho 4. a 3. místo. Také s tímto vozem bylo ježděno na slalomech a orientačních závodech. Škoda Octavia TDI r.v. 2003, která jela jeden závod při srazu v Běšinech při poruše převodovky na voze Š 110R posádky Josef Nový a Luboš Lenárd. Pochopitelně s tímto vozidlem jela zmíněná posádka. V současné době již těší nového majitele. Náš tým dále využívá vozidla doprovodná tzv. servisní vozidla a to Škoda Favorit 135 L r.v. 1989 (Pepa Nový, Michaela Nová) , Škoda Forman LPG r.v. 1993, (Pája Placheta) a Škoda Felicia r.v. 1996 (Zdeněk Kvasnička, Jitka Kvasničková) V neposlední řadě bych chtěl ještě zmínit náš tým mechaniků, kteří působí i v posádkách týmu jako jezdci nebo spolujezdci. Jsou to:Pavel Placheta „ Pája“, Josef Lankmajer “Pepan“, Josef Nový “Pepa“, Luboš Lenárd “Kýbl“, Zdeněk Kvasnička “Zetka“ a nově také Martin Jeniš. Výše uvedení působí jako mechanici pokud zrovna nezávodí, nebo nejsou jinak zaneprázdněni. Já Pája se dále angažuji v rallyovém sportu a to jako technický komisař pro Rally pod FAS ČR (Federace automobilového sportu ČR). Do roku 2006 jsem působil jako pořadatel při závodech Rallye v ZPČ kraji. Dne: 25.06.2008 / revize 18.03.2009 Autor: Pája