Běšiny podzim 2011 aneb 20. škodovácká megapařba Po příjezdu do kempu jsme prošli rychle administrativní přejímkou u vjezdu do kempu a hned jsme vyrazili napsat si itinerář na RZ Úloh- Rajské a Čínov. Na RZ Koráb jsme usoudili, že rozpis nepotřebujeme, protože zde si oba pamatujeme každou zatáčku. Po napsání rozpisu jsme vyrazili na technickou přejímku, kde jako již tradičně byla velká fronta závodních vozů. Na řadu jsme se dostali asi 5 minut po původním termínu ukončení technické přejímky, který byl pro časovou prodlevu s přejímkou prodloužen. Na přejímce bylo vše v naprostém pořádku včetně brzd, které byly na oktávce opravdu excelentní. Po přejímce jsme vyrazili do kempu a po zaparkování auta v kempu jsme s Vendy pozdravili zbytek našeho teamu - Pepu Nového s kýblem a Zdeňka a Jíťu Kvasničkovi, kteří se již ubytovali v chatce. Poté jsme se přesunuli do hospody v kempu, kde jsme očekávali instruktáž na noční orientační závod a 1. RZ Úloh- Rajské, která se prvně jela v noci za svitu měsíce a dálkových světel. Na tuto RZ jsem se také velmi těšil, ale paradoxně právě tato RZ pro mě dopadla nehůř. Nejdříve jsme byli zastaveni na startu RZ, kvůli nehodě předchozího závodního vozu, kterého jeli vyprošťovat hasiči a když nás cca po 20-ti minutách odstartovali do RZ musel jsem asi po 400 metrech na RZ zastavit, otočit se a vrátit se na start, neboť proti nám na uzavřené RZ jeli hasiči vracející se z předchozí havárie. Trestuhodné na celé věci je hlavně to, že až do doby, kdy jsem viděl jet proti sobě auto v protisměru na uzavřené RZ nás nikdo nevaroval žlutým praporem, nebo světlem. Na štěstí to dobře dopadlo a zopakoval jsem si start. Vzhledem k tomu, že jsem nikdy předtím s tímto autem za tmy nejel, jsem až těsně před 1. RZ zjistil, že účinnost předních světlometů je naprosto tristní a prostě za jízdy nijak daleko neuvidím. Částečně kvůli zhorčené viditelnosti a také kvůli své jezdecké chybě jsem se asi 70 metrů před cílem této RZ dostal s autem mimo trať, což mě stálo velmi mnoho drahoceného času. Z výkonu auta jsem byl přímo zděšen, neboť jsem měl pocit, že jedu se sériovým Favoritem, který má najeto asi 500.000 km, prostě děs. Vendy pak projela tuto RZ bez větších chyb, ale přeci jen v poněkud volnějším tempu, protože si uvědomovala více než já, že auto máme pouze půjčené a musíme je v naprostém pořádku vrátit. Kromě velkého zklamání z výkonu motoru a mizerné účinnosti předních světel jsem si 1. noční RZ docela užil a moc rád si nějakou další noční RZ zase zopakuji. Po projetí cílem noční RZ jsme s Vendy jako jediní zástupci našeho teamu vyrazili na trať nočního orientačního závodu. Asi v polovině tohoto závodu jsem se ale natolik vytočil úkolem počítat lípy v lipové aleji, že po spočítání 15-ti stromů jsem celý závod vzdal a odjeli jsem do kempu, kde jsme si na chvilku sedli do hospody a dal jsem si své první pivo na tomto srazu. Krátce po půlnoci jsme s Vendy dorazili do Svrčovce, kde jsme přespali do sobotního rána. V sobotu dopoledne jsme znovu přijeli do kempu, dotankovali z kanystrů žíznivou oktávku a šli jsem se podívat po kempu. U stánku OB autodíly jsem nakoupil díly na naši Feldu, které jsem si dříve objednal přes net a pak jsme s Vendy absolvovali simulátor dopravní nehody, který spočíval v tom, že jsme usedli do Škody Fabie, která byla přidělána na zařízení, které tímto autem točilo kolem dokola. Měli jsme z toho radost jak děti, když jsou prvně na kolotoči a kdyby mě to nebylo blbý, šel bych okamžitě znovu. Pak tradiční rozprava s jezdci před závodem a hurá na slavnostní start na Klatovské náměstí. Odtud přejezd na RZ2 - Koráb, která je pro mě i pro Vendy velmi oblíbenou. Na této RZ se opět tíživě projevil průběh výkonové křivky motoru naší oktávky, kdy do 4000 ot/min auto jelo jak na 2 válce, což byl na této technické trati silný handicap, neboť než se oktávka rozhrkala při výjezdu ze zatáčky na 4000 ot/min, už jsme byli v další zatáčce, kde jsem musel zase ubrat a tak to šlo celý Koráb. Nicméně jsem tuto RZ zajel téměř na hranici svých jezdeckých dovedností a možností auta, takže jsem byl se svojí jízdou v rámci možností vcelku spokojen. Pak ještě projetí RZ2 v podání Vendy, kdy se nedalo mnoho vytknout až na pár malých chybiček, kdy si jela někokrát zcela jinou stopu, než jsem jí radil. A už tu byla tolik očekávaná RZ3 - Čínovský okruh. I zde jsme museli starovat opakovaně, neboť po odjetí necelého jednoho kola byly pořadateli vyvěšeny žluté prapory pro havárii vozu startujícího po nás a start jsme museli po asi 15ti minutovém přerušení opakovat. Tato RZ již byla pro naši oktávku mnohem lepší, neboť zde se konečně dal motor točit od 4 do 7 tis. ot/min, kromě výjezdů z retardérů, které opět byly velmi pomalé, než motor dosáhl minimálně 4000 otáček. Touto RZ jsem byl zcela nadšený a velmi jsem litoval, že jsem ji nemohl jet se svým závodním erkem. Vendy se tato RZ nepodařila projet přesně podle jejích představ a bylo z toho 20 trestných vteřin za sražení dvou kuželek v retardérech. Ovšem jinak jela jako vítr. Nakonec ještě jednou průjezd RZ4 - Koráb a po úspěšném projetí cílem v kempu v Běšinách jsme se vydali do Svrčovce na večeři s napjatým očekáváním slibované Megapařby v restauraci kempu. Večer jsem se vrátili do kempu, usadili se v hospůdce a hned při první rockové skupině Snickers jsme zatrsali s Vendy na parketu. Pak jsme se přesunuli před restauraci na velkolepý ohňostroj, který se nám velmi líbil. Následovala skupina Pneuband, z jejíhož učinkování jsme byli poněkud zklamáni a protože mi ani pivo moc nechutnalo, nečekali jsme na poslední kapelu Horkýžeslýže revival a kolem půlnoci jsme odjeli do Svrčovce na kutě. V neděli dopoledne jsme se vrátili do kempu a v hospodě jsme čekali na vyhlášení výsledků 20.srazu vozů Škoda v Běšinech. Z našeho teamu zabodovala jenom Vendy, která obsadila krásné 2.místo v Lady cupu. Ostatní výsledky v tabulce: přezdívka auto ve skupině ve skupině ve skupině celkem z 85 dojetých P1 z 15-ti P2 z 11-ti Lady cup z 6-ti Pája Oktávia 1,8_20V - 4 - 28 Wendy Oktávia 1,8_20V - 9 2 68 Zetka Felicia 1,3 12 - - 71 Nováček Felicia 1,6 - 10 - 72 Jíťa Felicia 1,3 15 - 5 78 Nakonec jsme se ještě zůčastnili diskuse s ředitelem Běšinských srazů Romanem Shavelem, který nastínil další fungování těchto již tradičních srazů, kdy zejména při jarních srazech dojde od roku 2012 k výraznější změně programu, zejména pro ty účastníky srazu, kteří jezdili do Běšin si hlavně zazávodit, neboť RZ tak jak bývalo tradičně na těchto srazech zvykem budou od roku 2012 pouze při podzimních srazech a při jarních srazech bude na programu místo zrušených RZ denní BOASka za krásami šumavské přírody a západočeské architektury. autor článku : zuřivý reportér Pája Dne 22.10.2011