Běšiny Podzim 2009 aneb co se nám zde všechno přihodilo Dne 2.10.2009 konečně nastal ten toužebně očekávaný den, kdy jsme s celou naší partou znovu vydali do Běšin. Vyjeli jsme krátce po obědě ve složení modrá Škoda 110R s Nováčkem a Kyblíkem, sériová Škoda Favorit 135L s mírně upraveným podvozkem, jehož úprava spočívala v nasazení pneumatik s nižším profilovým číslem jenž řídila Míša, červenobílá Škoda 110R ala 200RS jíž vedl Pája, Škoda 120 LS (tuning) s posádkou Márty a Irča a servisní vůz Škoda Forman, který řídila Radka - Míši mitfára. V tomto počtu jsme dorazili bez jakýchkoliv problémů do kempu v Běšinech na administrativní přejímku a později na technickou přejímku do Investelu v Klatovech. V kempu už na nás čekal vysmátý Pepan, můj Mitfára, který dorazil se svém bojovém trabantu z NDR. Jediné závady, které jsme objevili mezi přejímkami bylo prázdné kolo u mého erka ala 200 RS a rovněž prázdné kolo u Favorita, který se coby závodní stroj účastnil Běšinského běsnění poprvé. Závady jsme odstranili a přejímky jsme absolvovali bez větších problémů. Velkým překvapením při technické přejímce bylo, že moje erko při kontrole brzd při technické přejímce snad poprvé perfektně brzdilo. Zetka s Jíťou a jejich Škoda 105LR Style měli dorazit později a vyjednali si proto u ředitele závodu Ermana vyjímku z času na technickou přejímku. Nicméně Zetka s Jíťou si tentokrát vybrali plnou dávku smůly, neboť jejich závodní Škoda během prvních 20-ti kilometrů od domovské garáže poněkolikáte vařila a proto museli Zetka a Jíťa odstoupit a svoji účast v závodech s tímto vozem vzdát. Jelikož je Zetka ale srdcem škodovkář, ihned osedlal záložní vůz Škoda Felicie, která je celá těsně před smrtí a bohužel, ani motor na tom není lépe a proto se s ní závodit opravdu nedalo. Nicméně na odvoz Zetky s Jíťi do Běšin to ještě stačilo. Takže pozdě ve večerních hodinách, ale přece dorazili i tito poslední členové našeho teamu do Běšin. Mechanik Pavlík bohužel dostal doma zaracha a jeho účast v běšinech mu byla zakázána jeho přísnými rodiči. Hned po přejímkách jsme vyrazili na nájezdy rychlostek a už z nájezdů jsme byli zcela unešeni novou RZ 2/5. Naše nová dámská posádka Míša s Radkou se jí trochu bály, přece jen byl to jejich první společný závodní start v Běšinech a ani nikde jinde se na uzavřené trati spolu také nesvezly. Po nájezdech jsme zapadli do hospody v kempu na pivo a pak hurá na kutě. Sobota ráno. Budíček v 07:30 hod., posnídat, a hurá do kempu. Nováček byl lehce zklamán, že se nekoná jeho královská disciplína Gumosprint a tak se alespoň se mnou zúčastnil nové soutěže "Opilý řidič - veselý vrah", která spočívala ve vypití 1/3 nealko piva, vyběhnutí s klíčky od Škody 120 ke kolíku, který byl zaražen do země, otočení se 5krát kolem tohoto kolíku s dotýkáním rukou tzv. "na slona" a poté doběhnutí k zaparkované Škodě 120, otevření a nastartování motoru v co nejkratším čase. Nejúspěšnějším v této disciplíně z našeho teamu jsem byl já, když jsem skončil těsně pod stupněm vítězů na 4. místě, ačkoliv s pitím nemám vůbec žádné skušenosti :-D Další akcí v kempu byla soutěž "Kdo nekrade není Čech", která spočívala ve vyháčkování již zmíněné Škody 120, ve které nejlepší z našeho teamu Zetka obsadil krásný střed startovního pole. Je ale důležité podotknout, že výtězové této soutěže to zkoušeli na rozdíl od našeho teamu nesčetněkrát na nečisto. Po 13té hodině jsme vyrazili na start se startovními čísly 20. Pepa – Kýbl (Š 110R), 21. Pája - Pepan (Š 110R ala 200 RS) a 93. Míša - Radka (Š Favorit 135L). Márty a Irča coby účastník srazu v kategorii tuning se startovním číslem 236 se účastnili spanilé jízdy na Klatovské náměstí. Zetka coby druhý "tuningář" se startovním č. 240 se chopil kamery a jeho navigátorka Jíťa foťáku a dokumentovali náš start v kempu, a následně některé vybrané RZ. Zatímco Favorit holek i Nováčkovo modré erko fungovalo bez větších problémů, mě před startem 1. etapy začal vynechávat motor, nedržel volnoběh, střílel do výfuku a jel asi na 70% výkonu. To bylo zlé. Před druhou i třetí RZ jsem se pokoušel doladit předstih na rozdělovači v domnění, že závada je právě zde, neboť jsme předstih dolaďovali těsně před startem I. etapy. Nicméně do konce zmíněné I. etapy se nám nepodařilo závadu odstranit. Až mezi I. a II. etapou v kempu jsme závadu odstranili. Problém byl v poškozeném zapalovacím kabelu. Poté auto jelo zase jako nové. II. etapu jsem si už opravdu vychutnával. Auto jelo jako z praku a oproti první etapě jsme se zlepšovali o desítky sekund. Večer jsme všichni zapluli do hospody v kempu a probírali zážitky z celého srazu. Byly jsme velmi rádi, že vyhlašování výsledků a promítání sestřihu ze srazu bylo v salonku restaurace a ne venku ve stanu, kde byla docela zima. Pečené masíčko z grilu i pivečko bylo výborné a proto jsme v restauraci vydrželi poměrně dlouho. Jedinou vadou na obecném veselí byla neúčast mého mitfáry Pepana v hospodě, což se v našem teamu setkalo s nevolí a alespoň jsme ho pěkně pomluvili. Zetka s Jíťou odjeli v pozdních nočních hodínách domů. Neděle ráno. Budíček v 08:30 hod. Po malé snídani, se začalo s velkým úklidem chatky spojeným s balením věcí. Poté následovala rozlučka s ostatními členy teamu a každý vyrazil svou cestou k domovu s myšlenkami na další sraz "Jaro 2010". Dne: 07.11.2009 Autor: Pája