Trochu z historie vozidla ŠKODA 105 LR Style *r.v. 11.10.1985 *poslední SPZ: 2P3 7654 Dne 21.10.1985 si toto nové auto koupil první z mnoha majitelů z okresu Domažlice, kde Šádinka vyfasovala SPZ DOB-06-34, kterou měla až do mé koupě. První majitel ji užíval bezmála 10 let. Poté ji 15.května 1995 předal svému synovi, který s ní jezdil jen 22 měsíců. Dalším majitelem se 5.března 1997 stala žena z Domažlic, která stopětku využívala skoro 5 let. Následující majitelkou byla od 10.12.2002 opět žena z Domažlického okresu, která auto využívala přes tři roky do nehody, při které byla významně poškozena karosérie a poté byly 23.1.2006 doklady uloženy do depozitu. Okolo roku 2000 dostala škodovka lepší motor ze Š 120 LM. Po nehodě proběhla oficiální přestavba, kdy autíčko dostalo slušnou karosérii taktéž ze Š 105 L, r.v. 1986. Bylo obnoveno VIN karoserie náhradní technologií a původní bylo překryto symbolem X. Součastně s jinou karosérií byla změněna barva z původní světle modrozelené na červenou a došlo k výmazu čísla motoru. Dne 11.5.2006 jsem tuto škodovku zakoupil já. Při přehlášení došlo ke zjištění, že byl vystaven náhradní VTP za ztracený, který se opět někam založil a našel se původní. Proto došlo ke zrušení vydání nového VTP a pokračovalo se s původním. Po evidenční kontrole, přihlášení 14.6.2006, dalších náležitostech a zmíněné výměně SPZ jsem s ní nějaký čas jezdil. 30.08.2006 Byli SPZ uloženy do depozita a postupně se začalo s malou opravou plechařiny. Ale vše bylo jinak, z malé dírky v prahu se vyklubala kompletní výměna obou prahů a zadního levého nadkolí. Majitel původní karosérie totiž opravoval po zřejmé nehodě zadní levou stranu kytem ve vrstvě, která místy přesahovala 12 milimetrů. Po těchto opravách kterým předcházelo kompletní odstrojení celého auta, jsem zjistil, že je potřeba ještě vyměnit přední část podlahy, která byla prorezlá skrz. Ještě jsem opravil oba zadní podběhy a místa pod předními blatníky. Po kompletní opravě karosérie došlo k nalakování a naimpregnování venkovní části podvozku nátěrem podobným gumoasfaltu. Během oprav karosérie jsem se rozhodl pro zavaření otvorů zadních madel pro otvírání dveří. Poté došlo na nekonečné kytování, broušení, stříkání stříkacího kytu, broušení a tak dokola. 15.4.2007 po dlouhých dohadech s původním lakýrníkem, který 5x změnil termín lakování jsem odvezl auto ke známému kousek od Přimdy. Kvalita a hlavně cena byly více než dobré a já si nově nalakovanou karosérii, lakem Bílá – Cady, 21.4.2007 odvezl domů. Následoval sprint při nastrojování, protože účast na závodech Jaro 2007 v Běšinech 4.-6.5.2007 byla již zaplacená. Takže došlo k nejdůležitějším věcem, včetně namontování CB pro spojení s ostatními členy klubu. V době oprav jsem sehnal Okna s tmavou fólií, ipurovou palubku ze Š130, ipury na dveře, a spoustu dalších věcí které jsem na toto auto použil. Původní sériový motor ze Š120, na kterém proběhla po zadření na klice malá GO spodku byl před srazem Jaro 2009 v Běšinech byl vyměněn za motor Š Favorit 135 r.v.94. Samozřejmě jsem motor z větší části rozebral, vyměnil špatné díly jako například rozvody a celý motor kompletně přetěsnil. Výfukové a sací potrubí, jakož i domeček termostatu, karburátor, vanu a jiné drobnosti jsem použil z motoru 742.136 popřípadě 742.130. Když už byl motor venku vyměnili jsme dlouho připravenou 4q převodovku za 5q, kterou jsme nakonec museli vyměnit za jinou 5q, protože neřadila. Nyní se potýkám se záhadnou závadou. Baterka se vybíjí. Dobíjení OK, kostřící pásek je nový, startér vyměněn a bez klíčku není naměřen žádný odběr. Ráfky používám dobové značky Apollo, kterých mám dvě sady na výměnu a jedno horší jako rezervu, takže celkem 9. Pro případ zimního ježdění je připraveno několik sad plecháčů. Na jarní běšiny 09 byl od známého vyroben plošný spoj pro interkom, který jsem zabudoval do krabičky s vypínačem, potenciometry pro ovládání hlasitosti, kontrolkou zapnutí a potřebnými konektory pro připojení sluchátek. Postupně jsem vybavil tímto interkomem celý team, protože moto intrkomy které kolegové měli dosluhují. Musím uznat, že interkom je výborná věc, i když s naším zatím sériovým výfukem je ještě dobře slyšet. Podle financí plánuji repasi náprav se současným vyztužením Dle Š130LR od Sakyho, bude dolakování do barev LR, dotvoření světelné rampy, montáž závodních zástěrek, lampičky pro noční orientační závody a dodělání spousty drobností. Plánů je hodně, takže uvidím co přinese čas. Dne: 02.07.2008 *rev.16.06.2009 Autor: Zetka