Běšiny Jaro 2009 Aneb Jarní tání zlepší sání Takže tedy Běšiny. První letošní svátek všech škodovkářů, pro které jsou zejména starší vozy škoda s pohonem zadní nápravy, ale i novější srdeční záležitostí, tedy všech zejména mužských členů našeho teamu. Příjezd do Běšin na jarní celostátní sraz vozů škoda spojený se závodem O pohár Škodateamu proběhl v podstatě bez vážnějších závad a poruch ať už na závodních vozech , tuningové Škodě 120 či doprovodném vozidle Škoda Forman. Mohu-li mluvit za sebe, velmi se mi líbilo časové rozvržení srazu pro závodící účastníky a to zejména předsunutí administrativní a technické přejímky na pátek. Díky této časové úpravě oproti minulým srazům jsem konečně stihnul se podívat taky na ostatní auta v kempu a zúčastnit se i volných disciplín jako např. jízda na slepo, kde jsem jako navigátor dovedl členku našeho teamu Irču k třetímu místu s jejich tuningovou škodou 120 o kterou se stará a vylepšuje její manžel Martin. Na technické přejímce jsem se dozvěděl to co jsem samozřejmě věděl už z podzimního srazu 2008 a to žalostný účinek zadních brzd, zejména levé zadní, kde si zvesela netěsnými simerinky protékal olej z převodovky do prostoru zadní brzdy. Nájezdy RZ jsme s mým mitfárou Pepanem zmákli v předepsaném časovém intervalu. Po krátkém odpočinku v kempu naše tři závodní posádky vozů Škody 105 LRstyle, Š110R a Š110R alá 200RS vyrazili poměřit síly na dvouproudý sprint na Malonické nádraží. Výsledkem 14. místo celkově, 2. místo v závodících N2 a 4. místo v kategorii do 1400 ccm mne naprosto nadchla. A to jsme ještě jeli celá posádka tedy i spolujezdec Pepan, zatímco ostatní jezdili většinou bez spolujezdce. Zetka se svojí Š 105 LRstyle s novým motorem dosáhl celkově 37.místa a Nováček se svojí Š 110 R dosáhl celkově 43.místa. Po návratu ze sprintů jsme vybavili mého Formana ručními svítilnami a ve 20:00 hodin jsme s našim servisním vozem, posádkou Já, Pepan, moje přítelkyně Hanka a Pepanovo přítelkyně Lída vyrazili vstříc dobrodružství zvanému noční orientační závod ve stylu BOAS. Za náš tým se této soutěže ještě zúčastnila posádka tuningové Š 120 Martin a Irča. Obě naše posádky úspěšně dorazili do cíle a naše přání nasbírat méně než 1000 bodů se povedlo oběma posádkám. Posádka vozu škoda 120 dosáhla 19. místa s celkovým počtem 911 bodů a posádka Škody Forman skončila na 20. místě s 920ti body. Ostatní posádky z našeho týmu se soutěže nezúčastnili z obavy, že už by nenašli cestu zpátky do kempu. :-). V sobotu jsme se krásně do růžova vyspali v chatkách v kempu a já s Pepanem jsme se rozhodli trochu připravit našeho závoďáka (Š 200RS) na závod o pohár škodateamu. Přídavná rampa se světly šla v rámci odlehčení vozu dolů a rozhodli jsme se alespoň na chvíli zlepšit účinnek LZ brzdy tím, že vnitřek odmastíme a vyměníme pakny za nové, nezamaštěné. Od tohoto jsem si sliboval, že snad alespoň v I. etapě by auto mohlo vzadu alespoň přibržďovat. Během naší opravy se Nováček a jeho manželka Míša účastnili v kempu soutěže gumosprintu a opět neudělali našemu týmu ostudu. Bylo z toho 1. místo v mužské kategorii pro Nováčka a 2. místo v kategorii Ladycup pro Míšu. Po opravě mého závoďáku jsem se šel podívat na louku do kempu, kde mě odchytila Irča, že si chce zajet jízdu na slepo. Sedl jsem si k ní tedy jako navigátor a zejména díky mým vynikajícím navigátorským schopnostem jsme společně s Irčou v Lady cupu obsadili krásné 3. místo. Před začátkem našeho startu do závodu jsme se ještě všichni zúčastnili rozpravy s jezdci a se silným sebevědomím podpořeným velmi slušným výsledkem z pátečního sprintu jsme očekávali kýžený start do závodu. Projeli jsme přes startovní rampu a hned po několika málo kilometrech na přejezdu k 1.RZ v Klatovech se objevil na našem závoďáku (200RS) první technický problém - prasklé táhlo plynu. Závadu jsme s Pepanem svépomocí na místě odstranili což nám zabralo tak 4 minuty, ale protože čas na přejezd k ČK před 1. RZ byl poměrně dost krátký, hned jsme nestihly příjezd do ČK 1 a nabrali jsme hned 3 minuty penalizaci. Byl jsem z toho trochu rozhozený, neboť s takovou penalizací jsme již nemohli doufat v jakékoliv umístění. Pokračovali jsme tedy dál. 1.rychlostní zkouška proběhla celkem v pořádku, motor šel jak šlak, jen jsem v prvních dvou vracákách zjistil, že nově obuté pneu pouze plynem neutrhnu do smyku, čímž jsme malinko ztratili. Pokračovali jsme dle itineráře k ČK před 2.RZ když asi v polovině přejezdu auto začalo nejprve vynechávat a během několika vteřin přestalo jet úplně. Závada byla zjištěna okamžitě a to, že benzínová pumpa nedává žádný benzín ke karburátoru. Jelikož nešlo načerpat benzín ani ručně usoudil jsem, že nám došel benzín, přestože nám ukazatel ukazoval ještě 1/4 nádrže. Během několika minut u nás zastavilo doprovodné vozidlo jiného závodního týmu a od nich jsem koupil 10 litrů benzínu. Po nalití benzínu do nádrže jsem ale zjistil, že AC pumpa stále benzín nedodává ke karburátoru. Usoudil jsem tedy, že závada bude v AC pumpě. Jelikož jsme s Pepanem oba měli vybité kredity na svých mobilech, museli jsme zastavit jednu posádku závodního auta a požádat je, aby nás nechali zavolat o pomoc našemu mechanikovi Martinovi. Ten ale bohužel nemohl, protože zároveň dělal řidiče pro naše děvčata. Nezbývalo než pokusit se opravit závadu na místě. Zjistili jsme, že závada byla v ucpaném přídavném palivovém filtru, který když jsme zcela vyřadili z palivového okruhu, tak AC pumpa začala znovu dávat benzín do karburátoru. Vyrazili jsme tedy na start 2. RZ, kam jsme přijeli se zpožděním 22 minut. Během 2. i 3.rychlostní zkoušky již nedošlo k žádným závadám na našem závoďáku. Pouze na 3. rychlostce nám bouchlo levé přední kolo a museli jsme dojet po prázdném kole do cíle. Za cílem třetí RZ nám navíc upadla řadící páka, která se ulomila hned u tunelu. Nakonec jsme po výměně kola zařadili 4. rychlostní stupeň a na tuto rychlost jsme dojeli až do kempu. Zde jsme vymontovali řadící kulisu ze 4q z Martinovy Š120 , kterou jsme vyměnili za ulomenou v závoďáku. Výměnou kola a provizorní opravou řazení jsme nabrali další penalizaci kolem 12ti minut. Výměnou řadicí kulisy jsme ztratily asi další 3 minuty. Vyrazili jsme tedy do druhé etapy závodu. 4.RZ proběhla bez problémů ale v 5.RZ již začali problémy s řazením a to takové, že nešlo zařadit na 2.rychlostní stupeň. 5.RZ jsme tedy dojeli celou na 3.rychlost. 6.RZ už jsme jeli pouze na 3. a 4.rychlostní stupeň včetně rozjezdu na startu. Tomu samozřejmě odpovídalo i zhoršení časů oproti 1.etapě. Sice jsme závod dokončili, ale celková penalizace 180 vteřin nás poslala až na předposlední místo v celkovém pořadí. Takže celkový dojem ze závodů je z mé strany takový, že závoďák po motorové stránce jel jako nikdy předtím a zajížděné časy zejména v prvních čtyřech RZ byly lepší než jsem očekával, ale celkový dojem zkazilo množství technických problémů s tímto autem, které nás nakonec odsunuly až na předposlední místo v celkovém pořadí. Co se týče posádky st.č. 22 Zetka + Jíťa, tak té se technické problémy nestaly až tak osudné. Začalo to startováním a vybíjením baterie a mezi časovkou a startem do 6.RZ z tohoto důvodu vařili. Takže skončili na celkovém 65. místě a na 18.místě ve skupině N2. Posádku st.č. 20 Nováček + Kýbl trochu zlobil karburátor během druhé etapy závodu a skončili celkově na 83.místě a na 27.místě ve skupině N2. Večer jsme se téměř všichni zúčastnili předání cen a diplomů oceněným posádkám, ze kterého si náš tým odnesl 1.místo v gumosprintu – Nováček, 2.místo v gumosprintu – Míša a 3.místo v jízdě naslepo – Irča. Jak je vidět v Ladycapu máme velký potenciál našeho týmu. Do podzimu máme za cíl vychytat technické nedostatky a zabodovat i na RZetách. Dne: 05.06.2009 Autor: Pája