Trochu z historie vozidla ŠKODA 105 L ( LR ) *r.v. 11.10.1985 *poslední SPZ: 2P3 7654 Dne 21.10.1985 si toto nové auto koupil první z mnoha majitelů z okresu Domažlice, kde Šádinka vyfasovala SPZ DOB-06-34, kterou měla až do mé koupě. První majitel ji užíval bezmála 10 let. Poté ji 15.května 1995 předal svému synovi, který s ní jezdil jen 22 měsíců. Dalším majitelem se 5.března 1997 stala žena z Domažlic, která stopětku využívala skoro 5 let. Následující majitelkou byla od 10.12.2002 opět žena z Domažlického okresu, která auto využívala přes tři roky do nehody, při které byla významně poškozena karosérie a poté byly 23.1.2006 doklady uloženy do depozitu. Okolo roku 2000 dostala škodovka lepší motor ze Š 120 LM. Po nehodě proběhla oficiální přestavba, kdy autíčko dostalo slušnou karosérii taktéž ze Š 105 L, r.v. 1986. Bylo obnoveno VIN karoserie náhradní technologií a původní bylo překryto symbolem X. Součastně s jinou karosérií byla změněna barva z původní světle modrozelené na červenou a došlo k výmazu čísla motoru. Dne 11.5.2006 jsem tuto škodovku zakoupil já. Při přehlášení došlo ke zjištění, že byl vystaven náhradní VTP za ztracený, který se opět někam založil a našel se původní. Proto došlo ke zrušení vydání nového VTP a pokračovalo se s původním. Po evidenční kontrole, přihlášení 14.6.2006, dalších náležitostech a zmíněné výměně SPZ jsem s ní nějaký čas jezdil. 30.08.2006 Byli SPZ uloženy do depozita a postupně se začalo s malou opravou plechařiny. Ale vše bylo jinak, z malé dírky v prahu se vyklubala kompletní výměna obou prahů a zadního levého nadkolí. Majitel původní karosérie totiž opravoval po zřejmé nehodě zadní levou stranu kytem ve vrstvě, která místy přesahovala 12 milimetrů. Po těchto opravách kterým předcházelo kompletní odstrojení celého auta, jsem zjistil, že je potřeba ještě vyměnit přední část podlahy, která byla prorezlá skrz. Ještě jsem opravil oba zadní podběhy a místa pod předními blatníky. Po kompletní opravě karosérie došlo k nalakování a naimpregnování venkovní části podvozku nátěrem podobným gumoasfaltu. Během oprav karosérie jsem se rozhodl pro zavaření otvorů zadních madel pro otvírání dveří. Poté došlo na nekonečné kytování, broušení, stříkání stříkacího kytu, broušení a tak dokola. 15.4.2007 po dlouhých dohadech s původním lakýrníkem, který 5x změnil termín lakování jsem odvezl auto ke známému kousek od Přimdy. Kvalita a hlavně cena byly více než dobré a já si nově nalakovanou karosérii, lakem Bílá – Cady, 21.4.2007 odvezl domů. Následoval sprint při nastrojování, protože účast na závodech Jaro 2007 v Běšinech 4.-6.5.2007 byla již zaplacená. Takže došlo k nejdůležitějším věcem, včetně namontování CB pro spojení s ostatními členy klubu. V době oprav jsem sehnal Okna s tmavou fólií, ipurovou palubku ze Š130, ipury na dveře, a spoustu dalších věcí které jsem na toto auto použil. Motor je zatím sériový ze Š120, na kterém proběhla po zadření na klice malá GO spodku. V plánu je zakoupení motoru ze Š 130 od kolegy z našeho teamu. Postupně budu do jiného bloku ze Š130 implantovat prvky z motoru Š Felície 1,3 – 135, r.v. 1994. Ráfky používám dobové značky Apollo, kterých mám dvě sady na výměnu a jedno horší jako rezervu, takže celkem 9. Pro případ zimního ježdění je připraveno několik sad plecháčů. V brzké době plánuji repasi náprav se současným vyztužením Dle Š130LR od Sakyho. Následovat bude dolakování do barev LR, dotvoření světelné rampy, montáž závodních zástěrek, lampičky pro noční orientační závody, interkomu pro lepší komunikaci posádky a dodělání spousty drobností. Plánů je hodně, takže uvidím co přinese čas. Dne: 02.07.2008 Autor: Zetka